Dziwne zachowanie pendriva PQI - szybkość

Autor: surt <surt77_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Tue 09 Jan 2007 - 16:20:18 MET

Witam
Nabylem ostatnio pendrive PQI U350 2Gb. Kupując go miałem świadomość że nie
należy do najszybszych ale dopiero po podpięciu zobaczyłem jaki jest powolny.
2Gb danych (przy zapisie) kopiuje około 70 min co daje prędkośc zapisu około
0.5 Mb/s. Te prędkości uzyskiwał testowany na 3 komputerach w tym jednym
laptopie (wszystkie trzy na Win Xp + SP1 a jeden z nich dodatkowo +SP2.
Zdziwiłem się jednak po podpięciu go w pracy do komputera (też WinXp + SP1),
uzyskał (na tym samym pliku) prędkość zapisu około 2.5 Mb/s (komputer w pracy
jest najstarszy z wszystkich czterech na ktorych testowałem tego pendrive.
Sprawdzałem w menadżerze urządzeń i zauważyłem za w trzech pierwszych
komputerach jest zainstalowany "Standardowy rozszerzony kontroler hosta USB" a
na kompie w pracy jest "Standardowy rozszerzony kontroler hosta ""USB to PCI"".

Czy to możliwe żeby ten Pendrive był aż taki wolny (2Gb w 70 min)? I skąd ta
zwiększona szybkość w przypadku czwartego komputera? Czy można coś poradzić
żeby na pozostałych komputerach zapisywał z wspomnianą prędkościa 2,5 Mb/s.

Bardzo proszę o pomoc
Surt