Re: Czy LCD promieniuje?

Autor: perszing <marcin-kowalik_at_wp.pl.pl>
Data: Mon 08 Jan 2007 - 18:24:27 MET

jar_nospam napisał(a):
\> Z pozoru glupie pytanie, ale chcialem sie upewnic - czy w produkcji
matryc nie uzywa sie pierwiastkow radioaktywnych? Pamietam ze o roznych
swiecacych zabawkach (takich co sie potrzyma w mocnym swietle a potem w
ciemnosci swieca) mowilo sie ze lepiej unikac...

Nie uzywa bo po co?

> Tak samo jestem zreszta ciekaw jak to sie ma ilosciowo z monitorami CRT - gdzie moge znalezc info typu "czlowiek siedzacy 8h dziennie 40cm od monitora 19' spelniajacego TCO99 otrzymuje taka a taka dawke"?

Nic ci sie nie stanie, bo wszystko dookola nas promieniuje, bo ma w
sobie niewielka ilosc pierwiastkow promieniotworczych . Poczytaj o
promieniowaniu tla. W kazdym razie nie ma sensu sobie glowy zawracac jak
bardzo napromieniuje Cie monitor :).

Nie promieniuje. Promieniuje tylko i wylacznie swiatlo widzalne jak
powloka fotoemisyjna jest pobudzana do swiecenia przez strumien
elektronow (tzn. rozpedzony elektron zderza sie z taka powloka i miejsce
zdezenia zaczyna swiecic), a zeby byla pobudzana trzeba taki strumien
zrobic czyli wlaczyc monitor. Kineskop to dzialo elektronwe ktore taki
strumien robi, gdy sie je zasili pradem :)

Najlepiej bedzie jak poczytasz sobie o tym w jakiejs porzadnej ksiaze,
albo posiedz www.wikipedia.pl bo to sa pytania na poziomie szkoly
podstawowej.

--
www.vrzeczpospolita.pl