Re: Nagrywanie teletextu?

Autor: giq <grzegorz.widziszowski_at_gmail.com>
Data: Mon 08 Jan 2007 - 12:36:44 MET

Mat napisał(a):
> Witam!
>
> Mam kartę TV, przy pomocy której często nagrywam filmy z BBC Prime.
> Na stronie 888 teletextu są teksty do tych filmów w jęz. angielskim
> Czasami materiał jest językowo na tyle trudny, że przydałoby się móc
> nagrać nie tylko film ale także owe teksty.
> Czy jest to możliwe, a jeżeli tak, to jak to zrobić?
> Najlepiej gdyby można było nagrywać film razem z teletextem.
> Gdyby to nie było możliwe, to nagranie samego teletextu też byłoby przydatne,
> bo część filmów jest powtarzana więc można by raz nagrać film, a raz teletext.

> [...]

Nie wiele Ci to pomoże, ale ja pamiętam jeszcze z czasów
magnetowidów - moje video Panasonic, model z roku tak gdzieś '86
nagrywało teletext razem z obrazem. Przy odtwarzaniu można było ten
text odczytać na telewizorze, jednak miał kiepską jakość i dużo
szumów.

Przy zapisie cyfrowym pewnie się też da zrobić - nagrać teletekst
jako plik z subtitlami - jestem pewien na 99%, że powstał już
software do tego ;-)

Pozdrowienia z Wrocławia
Giq