Re: AMD Barton... i "zamarazanie" kompa.

Autor: misiek1928 <misiek_1928.WYTNIJ.TO_at_o2.pl>
Data: Mon 08 Jan 2007 - 08:19:33 MET

Tomek napisał(a):

> Masz za wysoką temperaturę. U mnie już przy 55 przestawał pracować
> stabilnie.
> Może masz za słaby przepływ powietrza w obudowie.

Nonsens. U mnie na PC (jak w sigu) jest około 47*C Idle i około 60*C
przy stresie.

Pierwsza sprawa to napięcie na procesorze, za małe! Przy podkręcaniu
praktycznie zawsze trzeba podnieść napięcie Vcore (z tego co wiem to na
Bartonach, bezapelacyjnie zawsze). U mnie śmiga na 1.80V. Przy
podkręceniu ponad 11x200 trzeba podbijać napięcie niejednokrotnie do 1.9
a nawet 2V!

Przy podnoszeniu napięcia rośnie temperatura. Temperatury takie jak
podałem panują u mnie już PO podkręceniu. Mam w obudowie wentylator 80mm
(AC ProFan TC) wyciągający (na wysokości procesora, w tylnej ściance).
Na procesorze CoolerMaster XDreamII - czyli nic szczególnego, do tego
mam Radeon 9200 na pasywnym chłodzeniu (Zalmann Blue od NB).

Żeby tego było mało używam speedfana do spowalniania wentylatora na CPU,
tak żeby utrzymywała się na procesorze temperatura ~50*C, wtedy
wentylator zwalnia z mx. 1920rpm do ~1500rpm :)

Jak można wyczytać z dokumentacji na stronie AMD i jak mogę powiedzieć z
własnego doświadczenia temperatury u Tomka są jak najbardziej dobre.

Ludzie przyzwyczajeni do Athlonów 64 lub Sempronów zapominają, że na
starszych prockach panowała nico inna atmosfera :)

--
|   <<AMD Athlon XP(Barton) 2500@3200(11x200)>>  | ASUS A7N8X-E Deluxe |
|2x256MB DDR TwinMos CL2.5|GeCube ATI Radeon 9200|  WD Caviar WD800 JB |