Re: wydajnosc raid5 na dyskach sata

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Sun 07 Jan 2007 - 23:22:23 MET

"KaNo" <fluor@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message
news:enr7ti$n7q$1@inews.gazeta.pl...

> Dlaczego? Czy w ciagu kilku godzin zapisujesz na dysku wiele GB?

Po pierwsze, rzecz ktora moze miec ogromna wartosc moze mierzyc tylko kilka
kB, po drugie ja np. przez ostatni tydzien generowalem po 2-3 GB dziennie
(obrazy). Nie wspomne tych co sie zawodowo zajmuja grafika lub
przetwarzaniem video!
Backup i macierz redundantna maja kompletnie rozne przeznaczenie, backup
sluzy glownie po ty by odtworzyc stan z danego momentu (m.in. gdy jakis plik
zostal niechcacy skasowany, w szczegolnosci gdy skasowane zostalo wszystko),
macierz redundantna pozwala odtworzyc Ci biezaca sytuacje po awari jednego z
dyskow. Tak na prawde w dobrze zabezpieczonym systemi powinny byc oba
zabezpieczenia.

Pzdr.,

--
uC