AMD Barton... i "zamarazanie" kompa.

Autor: Wojtek H. <wwwojtek1_at__BLOKADA_go2.pl>
Data: Sun 07 Jan 2007 - 20:35:42 MET

Witam.

Niedawno kupiłem (było kilka postów niżej) procesor AMD Barton 2500+
(AXDA2500KV4D Y901787L30810 AQYFA0349WPFW)

Zaczne od mojej konfiguracji:
Gigabyte GA-7N400SL (Bios F5, najnowszy)
2x512MB Kingston CL3 (3-3-3-8, synchronicznie)
Samsung 250GB SATA
Radeon 9600 + Pentagram XC-70 AL+ (325@400 / 400@400)
Chieftec 350W (seria GPS)
1xDVD-RW
1xCD-W
XP Pro SP2 PL

Po zamontowaniu w/w procesora, i puszczeniu go na FSB400, po ~1.5h
obciążenia komputer "zamarza", nie da się nic zrobić, tylko wcisnąć reset.
Co ciekawe, nie pojawia się blue screen, Prime95 nie pokazuje żadnego błędu,
komputer się nie resetuje. Przy braku obciążenia wszystko jest ok.
Również przy standartowych ustawieniach (FSB333) komputer pracuje stabilnie
zarówno w stresie jak i bez (5h Prime bez "zawiasów"). Napięcie pokazywane
przez CPU-Z to cały czas 1.75V.

Przed montażem procesora dokładnie oglądnąłem rdzeń za pomocą lupy
jubilerskiej 20x. Na jednym z rogów było widocze "coś", ale mimo ze był
idealnie wyczyszczony z pasty i przy tak dużym powiększeniu bardzo trudno
było określić, czy to ukruszenie czy nie.
Wcześniej na płycie zamontowany był procesor Sempron 2200+, który był
stabilny przy ustawieniu 9x194=1745MHz. Po założeniu Barton'a problemy
pojawiają się już przy 11x185. Zauważyłem też, ze mocno nagrzewa się mostek
północny (mam wrażenie, że nawet przy standardowcyh ustawieniach jest
cieplejszy niż przy podkręconym Sempronie).
Pamięć sprawdzona memtest86+ z dyskietki i 3 przebiegi bez błędów.
Napięcia pomierzone miernikiem bez problemu mieszczą się w normach (pomiar i
w stresie i w pracy bez obciążenia)
Temperatury procesora:
FSB333 [400]:
idle: 45st [49st]
stres: 55st [59st]
(miedziany radiator, wentylator z automatyczną regulacją prędkości od 1800
do 4200rpm, pasta Arctic Ceramique)

Czy takie "zamarzanie" to wina procesora? Płyty głównej?