Re: LCD 19" - proszę o radę - do 3 kzł

Autor: Dominik76 <dominik76.NIESPAMUJ_at_wp.pl>
Data: Sun 07 Jan 2007 - 01:36:21 MET

> Chciałbym kupic monitor LCD 19", w cenie ok 2-3 kzł - na pewno nie więcej,
> do 2,5 kzł byłoby idealnie.
> Zależy mi przede wszystkim na bardzo dobrym odwzorowaniu kolorów i bardzo
> dobrych kątach, nie chcę aby po ruszeniu głową obrazek zupełnie się
> zmieniał. Dobrze byłoby aby monitorek miał jakiś sensowny czas reakcji,
> aby dało się obejrzeć film czy zagrać w grę. "Panoramiczność" nie jest
> [...]

Widzę że wiesz że dobra jakość wymaga funduszy, i słusznie.
Z 19" za 800 zł nic się nie wyciśnie, jedynie na szmelc.

A wracając do tematu i trzymając się na początek modnych panoram, to
moim (sprawdzonym) zdaniem, najlepszy jest:

* Samsung 21" 215TW:
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=SAMSUNG+21+215TW

Coś budżetowego, ale bardzo przyzwoitego, ale za to dużego, to:

* iiyama E2200WS-B:
http://www.proline.pl/shop.php?id=news&subid=test_monitora_iiyama_prolite_e2200ws_b_rsions&grupa=shop

A teraz wracając do klasycznych 19", to bezkonkurencyjny będzie Eizo:
* Eizo S1931 (uwaga jest z 3 rodzajami podstawek):
http://sklep.henwar.pl/index.php?s=prodd&i=18976
(w twoim budżecie chyba by się zmieścił model S1961, ale nie wiem czy warto
przepłacać)

* Równie dobry będzie NEC 1990FXp i 1990SXi

Nieco większy 20,1" (z bardzo małym pikselem) bardzo dobry jest też:
* Iiyama ProLite H511S:
http://sklep.proline.pl/shop.php?prodid=IIY+LCD+PLH511S-B2U

Jak dokładnie przyjrzysz się tym propozycją to zobaczysz jeden wspólny
mianownik
a mianowicie typ matrycy. Prawie wszystkie na PVA, za wyjątkiem Samsunga
215TW
bo on jest na najnowszej S-PVA. Jedynie NEC 1990SXi jest na S-IPS coraz
żadziej
spotykanej matrycy, chyba dlatego że mimo zalet, jest bardzo droga w
produkcji
co skutkuje słabym stosunkiem jakości do ceny.