Re: Używana drukarka laserowa

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 05 Jan 2007 - 13:08:59 MET

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> 1200 podobnie (choć jak ma chłodno wokół to jest lepiej).
> Dopiero 1300 były odporniejsze.

            NA HP1200 troche drukowalem - fajna i ladna drukarka osobista
(bardzo dobrze zorganizowany podajnik do wydruku dwustronnego) ale
rzeczywiscie - przy wydrukach kilkuset stron/dzien lepiej robic to w
kawalkach po 20-30 stron by sobie odsapnela i sie ochlodzila.

> W końcu to GDI sterowany z komputera... PCL ma swoje zalety
> i dlatego nigdy nie chciałbym mieć drukarki bez PCLa.

   W tym HP2100 byl PCL + modul PostScript w jednym ze slotow pamieci,
wowczas jeszcze na K6-2+, a zdziwilo mnie wlasnie to ze drukarka GDI
jaka jest zasadniczo HP1100 przy wspomaganiu P4 2,4GHz drukuje tak
koszmarnie wolno - w koncu to P4 jest o wiele wydajniejsze niz prosty
RISC ~100 MHz w HP2100. Moze powodem byla minimalna ilosc pamieci w
HP1100, ale bez przesady - to nie byly pdfy z grafika bitmapowa tylko
proste formularze min. sprawiedliwosci.
            No chyba ze to sprawka stewrownikow, bo w domu to HP2100 jest na CUPS
i plxmono, w pracy oczywiscie WinXP PRO + MS Offcie 2003 PRO i sterowniki
firmowe HP (a co - administracja publiczna nie szczypie sie, jesli chodzi o
oprogramowanie MS, mimo ze na tym stanowisku poza poczta, przegladarka WWW
i edytorem tekstu z pakietu biurowego nic nigdy nie bylo i nie bedzie
uruchomione. W zupelnosci wystarczylby biurkowy przyjazny linuks + OO.org
w ostatecznosci WinXP Home bo to nie nalezy do domeny i nikt tym nie
zarzadza zdalnie. Za to oczywiscie w przetargu oszczedzano na sprzecie a
tym samym oczach i nadgarstkach uzytkownikow - w tych DTK byly bardzo
biedne monitory 15" i koszmarnie niewygodne klawiatury kropka w kropke jak
najtansze Tracery tylko z logo DTK, tak samo myszki pokroju chinszczyzny za
7 zl w supermarkecie - gdyby mozna bylo to zrobic pierwsze co trzebaby to
zamieninc ta zacinajaca sie myszke na prostego Logitecha z domu, niestety
niewykonalne - to byl duzy ogolnopolski przetarg na ~1,5tys. stanowisk
nomen omen wspolfinansowany przez UE i UOKiK, ktore to instytucje jesli
chodzi o komputery w PL dzielnie pracuja nad utwalaniem wladzy ludow^H^H^H
dominujacej pozycji Microsoftu :/

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl