Re: Kamerki internetowe , chaos po googlowaniu

Autor: Tomasz <labeo7_at_poczta.onet.pl_USUN_TO>
Data: Fri 05 Jan 2007 - 11:21:57 MET

Użytkownik "Rafik" napisał w wiadomości
news:enk5k5$1ja$1@node4.news.atman.pl...
> witajcie
>
> Szukam kamerki w okolicach 100 zł , video rozdzielczość 640-480 przy 30
> klatkach na sekundę.
>
> Znajdę coś takiego czy takie rzeczy tylko w er..

Tez ostatnio musialem wybrac jakas kamerke i tez chcialem, aby pracowala w
trybie 640x480@30fps i oczywiscie w przyzwoitej cenie. Szukalem w sklepie
"dla idiotow", ale tam nawet jesli cos bylo to w kosmicznej cenie.
Zdecydowalem sie na allegro i kupilem SilverCrest 1.3Mpix, wiec moze troche
napisze na temat tej kamerki. Do zalet na pewno mozna zaliczyc:
1) niska cena
2) male wymiary, metalowa obudowa
3) diody LED do podswietlania
4) pracuje w rozdzielczosci 640x480 z 30fps
A teraz wady:
1) podswietlanie to tylko bajer i nie chodzi tu o moc oswietlenia a raczej
barwe. Skutek jest taki i ze i tak pracuje z wylaczonym podswietlaniem
2) teraz rozdzielczosc, jesli chodzi o podglad na moim komputerze to na
pewno jest 30 fps, natomiast w przypadku przesyłania obrazu np. przez sewer
HTTP u koncowego odbiorcy znacznie mniej zwlaszcza w najwyzszej
rozdzielczosci (brak plynnosci)
3) recznie trzeba ustawic jasnosc, kontrast, nasycenie i reszte parametrow,
bo automatyka dziala do d..y ,
4) pokoj musi byc niezle oswietlony, zeby obraz byl przyzwoitej jakosci,
5) mialem pewne problemy z instalacja sterownikow pod XP, na pewno nie
poszlo tak jak jest napisane w instrukcji.

Podsumowujac jestem jedynie zadowolony z ceny kamerki (ok.50zl), ale wiem
tez, zeby miec cos lepszego musialbym zaplacic przynajmniej dwa razy wiecej,
a az tak kamera nie jest mi potrzebna :)

pozdrawiam
Tomek