Re: Jak zmodernizować ten komputer?

Autor: Leszek K <leszek60.wytnij_at_neostrada.pl>
Data: Fri 05 Jan 2007 - 07:18:16 MET

Dnia Thu, 4 Jan 2007 23:05:39 +0100, Arti napisał(a):

> Witam
>
> Mam taką konfigurację
>
> A64 3000+
> 512 MB Ramu
> GF 7600 GT
> Płyta Asus A8N SLI
>
> Czy warto wymienić procesor na A64 X2 4200+?
> Pytam bo to ostatnie chwile na zakup CPU z podstawką na S939 a raczej
> przesądzony jest zakup wiekszej ilości pamięci. Kolejne pytanie jeżeli teraz
> mam 2x 256 MB w dualu i dokupię 2 x 512MB obsadzając wolne sloty to nie
> będzie problemu z trybem dual channel? Generalnie nie chodzi o zakup nowego
> [...]

Ja na jesieni wymieniłem 3000+ na x2 3800+. Ogólna wydajność nieszczególnie
wzrosła (głównie na skutek mniejszej "podkręcalności" tego x2) za to
komfort pracy wzrósł niepomiernie. N.p. przy konwersji dvd-divx poprzednio
o jakiejkolwiek pracy na komputerze można było zapomnieć. Teraz zostaje
tyle mocy, że nawet jakąś starszą gierkę można zapuścić. Co do dołożenia
pamięci lepszym rozwiązaniem jest jednak wymiana na 2x1 GB. Przy obsadzeniu
czterech slotów konieczne będzie zwiększenie CL i ustawienie na T2. Dual
będzie raczej chodził dalej.