Re: AMD Barton - co to za seria?

Autor: Wojtek H. <wwwojtek1_at__NOSPAM_go2.pl>
Data: Thu 04 Jan 2007 - 09:53:20 MET

Użytkownik "Wojtek H." napisał w wiadomości
> Witam.
> Jutro stanę się właścicielem zabytkowego procesora AMD Barton 2500+
> 1833MHz
> (jest w bardzo korzystnej cenie, bo po znajomości)
> Oznaczenia tego procesora są następujące:
> AXDA2500KV4D
> (czyli FSB 333MHz, 512kb cache L2, 1.65V rdzeń)
> Y901787L30810
> (z tego tyle wiem że batch 810, czyli całkiem beznadziejny)
> AQYFA0349WPFW
> (tu udało mi się rozszyfrować 49 tydzień produkcji i ponoć niezła jest
> seria)

Dla potomnych :)

Przed montażem sprawdziłem rdzeń lupą jubilerską 20x. Posiada minimalną
skazę na jednym z rogów. Ale ponizej widać, ze chyba nie ma ozna znaczenia
dla sprawności procesora :)

Na chwilę obecną udało mi się uruchomić procesor na naspępujących
ustawieniach:
Pamięć: 3-3-3-8 (Kingston 2x512 CL3; przy timingach 3-2-2-7 Windows XP zaraz
po wczytaniu wyświetlił BSOD)
FSB 400MHz
Procek rozpoznany jako Barton 3200+ 2200MHz
Napiecie (pokazywane przez CPU-Z 1.38): 1.75V
(co ciekawe, płyta Gigabyte 7n400sl nie ma możliwości manualnego ustawiania
napięcia i sama ustawiła wartość 1.75V zamiast 1.65V. Wcześniej, gdy
podkręcałem Semprona 2200+ z 1500MHz na 1740MHz było podobnie. Po
zwiększeniu prędkości procka przy pomocy FSB płyta zamiast 1.60V podawała
1.70V. Bios najnowszy w wersj F5, oryginalny)

Temperatura:
(miedziany radiator, wentylator 70mm z automatyczną regulacją obrotów w
zakresie 1200 - 4500rpm, średnia 2900rpm, pasta Arctic Ceramique)
idle: ~46st
stres: ~56st
(wysoka temp w stresie wynika z tego, iż posiadam obudowę starego typu z
pionowo ustawionym zasilaczem "zasłaniającym" wentyl procka. Po zdjeciu
obciążenia temperatura błyskawicznie spada do 46st.)

Test 3DMark2003 bez zwisów, Prime95 - po 1.5h bez błędów i ostrzeżeń (po
1.5h test zatrzymałem. Niedługo będzie pełny test 24h.)

Całość sprzętu:
AMD Barton 2500+@3200+
Gigabyte GA-7N400SL Rev 1.0 F5
2x512MB Kingston CL3