Re: Zintegrowana grafika - mocno spowalnia system?

Autor: Zbyszek <niematakiegoadresu_at_o2.pl>
Data: Wed 03 Jan 2007 - 14:19:06 MET

DooMiniK wrote:

> P艂yta
> 1. P艂yta g艂贸wna MSI K9N GM2-FID - nForce 6150, SATA II, DDR 2, VGA,
> S-AM2 315z艂

Ja mam Asusa A8N-VM CSM (Geforce6150/nForce430) od listopada 2005.
Generalnie wszyscy s膮 zdania, ze MSI robi lepsze p艂yty na geforce 6150 od
Asusa (bardziej dopracowany bios i ch艂odzenie mostka po艂udniowego). Kiedy
ja kupowa艂em tylko Asus robi艂 p艂yty na 6150.

> Tutaj pytania:
> - czy chipset GeForce 6150 + nForce 430 daje rad臋? (_nie gram_)

Ja gram i daje rad臋. Oczywi艣cie w starsze gry pod Directx 8.1 na full
detalach. Je艣li si臋 nie zajmujesz profesjonaln膮 grafik膮 3D (3D studio,
autoCAD) to wystarczy do wszystkiego. Tylko trzeba kupi膰 du偶o pami臋ci bo
grafika korzysta ze wsp贸lnego RAM. Ja mam obecnie 1GB RAM z czego grafika
zabiera 64MB wiec Windows ma do dyspozycji 960MB. W biosie mo偶na sobie
ustawi膰 ile grafika mo偶e MB RAM skonsumowa膰 (16,32,64,128,256MB). Do gier
wystarczy 64MB. Do zwyk艂ych program贸w mo偶e by膰 mniej. Wydaje mi si臋, 偶e
jest szybsza ni偶 karta na Geforce FX5200 64MB 64bit. Ale to mo偶e by膰
zas艂uga twinbanku na p艂ycie g艂贸wnej (2 ko艣ci po 512MB) co mi daje w sumie
szyn臋 128bit.

> - czy MicroATX (24.4 x 24.4 cm)
> w jaki艣 spos贸b wp艂ywa na monta偶, etc. ? (wsadz臋 to do zwyk艂ego pud艂a?)

Ja mam swoj膮 mATX Asusa w zwyk艂ej szafie ATX (bo nic 艂adnego i taniego z
obud贸w mATX nie wynale藕li). Wygl膮da to tak, 偶e pasuje do ko艂k贸w ATX, jest
tylko kr贸tsza na dole (bo jest kr贸tsza o mniejsz膮 liczb臋 slot贸w) o jeden
rz膮d 3 艣rubek. Po prostu ATX si臋 montuje na 9 ko艂kach, a mATX na 6 ko艂kach.

> P艂yta jest dosy膰 mocna (FSB1000 MHz (HyperTransport)), jak by co艣 nie
> pasowa艂o, mog臋 przecie偶 kupi膰 dobr膮 kart臋 graficzn膮.

Pewno. Jest slot PCI-E x16. Ja tak mia艂em zrobi膰. Na pocz膮tek u偶ywa膰
zintegrowanej, a jak nazbieram kasy to kupi臋 kart臋 graficzn膮. Po p贸艂 roku
u偶ywania zosta艂em przy geforce 6150 i zamiast karty graficznej kupi艂em
drukark臋 - plujk臋 HP. Geforce 6150 mi 100% wystarczy.

> P艂yta by dosta艂a najprawdopodobniej najs艂absze AM2 z Athlon贸w, tj.3800+

Moja jest na Socket 939. U偶ywam A64 3000+ Venice.

Zbyszek