Re: Cyrkulacja powietrza w obudowie

Autor: Rafal O. <rafal_x_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Tue 02 Jan 2007 - 22:26:43 MET

BartekK <sibi@drut.org> napisał(a):

> Rozwiazania sa proste:
> - dodanie wentylatora z przodu komputera, ktory wymusi doplyw swiezego
> powietrza do calej obudowy a nie tylko nad procesor

TAK. Z tego co widać, masz miejsce na wiatrak na dole z przodu obudowy.
Musi wciągać powietrze do wewnątrz.

> - zmiana wentylatora na procesorze na taki ktory dmucha mocno tylko gdy
> procesor goracy (lub wlaczenie takie opcji w biosie - qfan control itp)

TAK. Należy to włączyć.

Też mam matx w dużej obudowie, bardzo prymitywnej, bo to najtańszy Tracer.
Ciszę i zimno uzyskałem: 1. dopasowując tunel do wiatraka na cpu,
2. montując wiatrak wyciągający z czujnikiem temperatury (na tylnej ściance
w standardowym miejscu), 3. zamontowałem na bocznym panelu obudowy (taka
kratka) wiatrak wrzucający, również z czujnikiem, który jednak przedłużyłem
kablem z samego wiatraka do wnętrza w okolice mobo. Daje prawie prosto na
wysokości PCI i AGP. Ponieważ moja obudowa nie posiada miejsca z przodu
na wiatrak.

Acha, wg wytycznych AMD, LEPSZE są zasilacze z wiatrakiem umieszczonym
w dolnej części obudowy, a więc wydmuchujące znad samego cpu.

--
Pozdrawiam, Rafał.
Sempron 3400+ s.754, C'n'Q - 33 st. C