Re: Scythe Ninja: dmuchacie do tyłu czy w górę?

Autor: 666 <szescszesc66_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 02 Jan 2007 - 21:16:41 MET

Użytkownik "Aidahow" <aidahow@NOSPAMvp.pl> napisał w wiadomości
news:ene9id$70d$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Nie, miałem na myśli ogólnie - czyli "do cpu" (OT).
> A co do "w góre" - to jasne ze "do tyłu" wydajniejsze.

Zrobienie wyciagu tez stawia problemy, jesli to masz na mysli.
Trzeba by ogarnac wyciagiem cpu, zasilanie, mostek i grafike,
czyli lacznie wychodzi cos takiego jak wlasnie jest, z pominieciem
cpu, ktory jest otoczony zasilaniem i prosciej wychodzi dmuchac na
niego niz wyciagac.

> Nie zgodzę się. Przy odpowiedniej wentylacji komputera pasywne jest
> również wydajne.

Temu ze moze byc wydajne, nie zaprzeczam :)
Tylko polaczenie oc i pasywnego chlodzenia wydaje mi sie nietrafione.
Wydawanie kasy na chlodzenie tylko po to, zeby jej nie wydac na procesor.
No ale taka uroda tego sportu.

> Co więcej - nawet zastosowaine silent pipe na płycie poza ładnym wyglądem
> DS4 w którym był naprawdę urodziwy silent pipe, i mój obecny Asus w którym
> mam dwa radiatorki na mostkach - z czego na południowym to minimalny. W
> praktyce temperatura jest mniejsza niż na DS4 o 5 stopni :)

Temperatura to zle porownanie, bo o tyle moze sie roznic ze wzgledu
na konstrukcje plyty, inny chipset, inne rozmieszczenie diod mierzacych,
sa nawet roznice rzedu kilku stopni pomiedzy egzemplarzami. Rzetelne
porownanie bylo by dopiero gdybys zmienil heatpipe na radiatorki.
Czemu uwazasz ze to wentylacja?

Jesli masz na mysli ta plyte co ma heatpipe polaczony z mostkiem i
zasilaniem,
to nawet nic dziwnego, ze temperatura jest podbita, bo to drugie zazwyczaj
nagrzewa sie mocno ze swojej natury.

> Kwestia dobrego przeciągu ;)

Da sie zrobic, ale jednak kombinowac trzeba wiecej niz przy "kwiatkach".
Rezultat polaczenia cena/cisza/wydajnosc jest najlepszy wlasnie w
typowym ukladzie - wywiew z tylu, cpu z nawiewem na zasilanie.
Na cos wyraznie lepszego pewnie przyjdzie poczekac do przekroczenia 200W
przez procesor, to moze jakis nowy standard sie wyklaruje.