Re: zabezpieczenie procesorow

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Tue 02 Jan 2007 - 20:04:47 MET

Dnia 2.1.2007, Radosław Sokół napisał(a):

> Pentium od pewnego momentu dopiero (wcześniejsze raczej nie).
> AMD od któregoś modelu Athlona XP (wcześniejsze na pewno nie).

No ale w przypadku AMD AFAIR to nie CPU posiada zabezpieczenia a płyta gł.
musi posiadać takie "mechanizmy" - sam CPU posiada tylko "wew. termometr"
z którego dane czerpią MoBo (nie jestem pewien co do najnowszych, ale w
przypadku prawie wszystkich (na pewno od T-Bred w górę - Palomino chyba
tego nie wspiera) Athlonów XP tak właśnie to działa).
Co do Pentium to AFAIR "mechanizm obronny" "zaszyto" w CPU - działa w
każdej płycie bez względu na chipset i to właśnie AFAIR od PIII w górę.

Jak się mylę to proszę o sprostowanie - najlepiej od razu link do
dokumentacji. Jak będę miał czas to sam poszukam.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/