Re: Dos 6.22 i problem z dostepem do CD-romu !!

Autor: N610c <anyuser_at_anycompany.com>
Data: Tue 02 Jan 2007 - 16:21:12 MET

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"
<kenickieSPAMWONZMOJEJSKRZYNKI@box43.pl> napisał w wiadomości
news:enc3vc$64v$1@news.dialog.net.pl...

> Dyskietka. :P
> Tylko trochę starsza. Zdjęcie nieco niewyraźne ale to chyba jest antyczna
> ośmiocalówka. A jeśli 5,25" to gdzieś jeszcze takie powinienem mieć.
> Zapisywane z użyciem stacji 1541 (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi).

To jest dysk 8''.
Dyski 5,25 inch miały inaczej umieszczony otwór ustalający pozycję startową
danych (względem wycięcia na głowicę/e).
Te napędy 1541, czy też bardziej mi znane pochodzące od 8bit Atari
wykorzystywały standardowe drivy IBM (i kompatybilne) włożone do
samodzielnej obudowy (miały też zmodyfikowany interface).

Ja z takiego od Atari wyjąłem FDD 256 kB i używałem w PC. Oczywiście było to
w dobie FDD 1,44 MB więc ta pojemność 256 kB okazała się o wiele za mała by
zapisywać cokolwiem sensownego (nb. zapis/odczyt był również znacznie
wolniejszy niż na FDD 3,5'').

Pozdrawiam, Wojtek