Re: Taktowanie modułów pamięci SDRAM pojedynczo i razem

Autor: AC <arcticcooling_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Mon 01 Jan 2007 - 22:43:31 MET

Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

> Musisz mierzyć. Wpływ CAS na wydajność sięga kilku-kilkunastu
> procent, ale tylko w niektórych zastosowaniach. Reszta
> timingów ma często jeszcze mniejszy wpływ.

Zasugerowałem się informacją, jaką podają Memtest i Gold Memory, gdzie
odpowiednio wraz z obniżaniem taktowania z Turbo do Normal dość mocno spada
przepustowość (cytuję z pamięci: od 460 do 380 MB/s). Zmiana CAS z 2 na CAS 3
nie ma (wg Gold Memory i Memtest) odniesienia na przepustowość pamięci.

Pomińmy to, co sugerują programy do testowania.

Czyli, przykładowo, bardziej wydajne będą ustawienia CAS 2 i Normal od CAS 3 i
Turbo?