Re: Asus P5GD1-FM/S oraz Prescott 3,06GHz/533 FSB

Autor: Sander <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 23:50:23 MET

"Łukasz Bromirski" <farewell@to.arms> w news:en6hbo$i3g$1@inews.gazeta.pl
napisał(a):

> Tak, ale na google znaleźć można opinie od 'Prescotty tak mają,
> zaczynają pracować od 60*C', po wspomniane przez Ciebie specyfikacje
> termiczne (do 67,7*C) i opinie ludzi, którzy mają po przesmarowaniu
> pastą X temperatury koło 40-45*C w czasie obciążenia.

Nawet na tej samej płycie (ale innym egzemplarzu)
będziesz miał inny wynik, nie mówiąc już o paście,
czy innym dociśnięciu CPU, czy też innej wentylacji obudowy
(ułożenie kabli, taśm, ilość i wielkość otworów,
zamontowany dodatkowy cooler).
To wszystko wpływa na to, iż temp. nawet na tej samej płycie
może się znacznie różnić od Twojej temp..

> Chciałbym zatem znaleźć odpowiedź, czy to wina płyty głównej z
> BIOSem tak nie do końca obsługującym ten CPU (jeśli znalazłby się
> jeszcze ktoś z dokładnie tą płytą i potwierdził podobne temperatury),
> czy czegoś innego.

To może być "wina" czujnika na MoBo.
Ale ja bym się aż tak mocno nie przejmował, jeżeli komp chodzi stabilnie.
Bo po przekroczeniu temp. granicznej CPU się włączy.

--
SANDER | ABIT IC7 + P4 2.40C @ 3.00 + Zalman CNPS 7000A-Cu +1024MB PC3200
Iiyama Vision Master Pro 450  +  Gainward GF FX 5700 Ultra 128MB 500/1000