Re: Dysk 3TB

Autor: Panth <panth_at__nospam_poczta.onet.pl>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 23:48:10 MET

c97 wrote:
> Chciałbym w dowolny możliwy sposób (system operacyjny dowolny) mieć dysk
> logiczny o wielkości powiedzmy 3 TB.
> Co będzie lepsze? Sprzętowa macierz, wolno stojący komputer z raid i
> wpiętymi kilkoma dyskami czy może coś innego?
> Jak się do tego zabrać?

W porównaniu do przedstawianego Solphy-ego (wyszukiwanie cen w sieci
pokazuje, ze wycenianego brutto na 15.000zl bez dyskow)- ja zaproponuję
coś takiego na przykład: LaCie BiggerDisk 2TB (wersja 2-dyskowa RAID0 -
USB2.0/FW600/FW800) - brutto ok.4500zł.

Jest też wersja 4-dyskowa z konfiguracją w RAID5 (LaCie Biggest - 2TB
brutto ok.6900zl), lub (nie orientuję się jak zbudowana wewnętrznie, ale
prawdopodobnie również RAID0) wersja podłączana przez Ethernet i
montowana w racku (LaCie EthernetDisk - 2TB brutto ok.6400zl).

Wszystko przy założeniu, że zatrzymasz się na chwilę obecną na 2TB
zamiast 3TB. W razie czego możesz kupić 2 takie urządzenia.

Nadmieniam, że nie jestem dystrybutorem LaCie. Posiadamy w firmie
EthernetDisk 2TB i jak na razie sprawuje się wyśmienicie (awarii od
ponad roku brak).

Pozdrowienia

Paweł