Re: Filterek do komputera - HIT

Autor: Henry\(k\) <uraevpb_at_bc.cy>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 14:55:15 MET

Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości
news:hvsnl59uy4p8$.dlg@smutas.org...

> Pisz, pisz - co tylko zapragniesz bylebyś nie robił przy tym błędów ort.
> i przede wszystkim tu więcej nie spamował.
>
> BTW. Kilka większych sklepów I-netowych ma to "coś" w ofercie i wszyscy
> mają ten sam opis. ;D Do tego znalazłem *aż* jeden negatywny komentarz
> tego "cuda" w sklepie b3d (oczywiście pozostałe to peany na cześć, ale
> jakżeby mogło być inaczej?) ;D - pozwolę sobie zacytować.
>
> "Miałem pecha. U mnie wytrzymał kilka dni na karcie GF 6800GT. Kupiłem dwa
> takie, ale nie zakładam drugiego, ponieważ nie widziałem żadnej różnicy
> [...]

No właśnie tak szukam uparcie i nigdzie NIC nie ma.
Jest coś takiego jak "Graphic cards protector" ale to jest większe trochę i
spełnia zadania:
- Filter the EMI - REMI cable to reduce 50% interference of both ripple
noise & radiation.
- Over voltage protection - Maximum allowable voltage ranged from
13.5V~14.9V
Czyli ma na płytce transila (alo zwykłą zenerkę, bo tańsza) oraz pewnie
filtr ferrytowy.

Z kolei na tej przejściówce być może zmieścili transila ale w stabilizator
nadal nie za bardzo wierzę przy tych wymiarach.
Musiało by to stabilizować 2 gałęzie zasilania, 2 elementy aktywne
wysokopradowe, jeśli stabilizator impulsowy to dodatkowe cewki magazynujące
energię (liniowy miałby duuży radiator i konieczność zasilania z większego
napięcia).

Szukając po sklepach tylko kilka ma w opisie że stabilizuje i dokładnie ten
sam błąd - czyli było Ctr-C Ctr-V.

Zgodzę się co do tego że eliminuje w jakimś procencie zakłócenia EMI
zwłaszcza jak zasila się nim kartę graficzną z miernej jakości zasilaczem
impulsowym na niej. Ale stabilizacja napięcia/prądu to wielki znak
zapytania.

--
Henry(k)
Mail <-> Rot13