Re: Kalkulacja komputera.

Autor: Tomek <tomway_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 29 Dec 2006 - 12:53:37 MET

> No tak ale moze isc na calosc i 2 core duo ? albo czekac na 2 procki po 4
> rdzenie skoro mam kompa na nastepne 2 lata wymienic ?
Nie warto. Photoshop operuje jednocześnie na ogromnej ilości danych.
Ponieważ są to proste operacje, ograniczeniem jest prędkość dostępu do
danych,
a nie wydajność procesora (w 97% wypadków).

> Hmm az tak to nie... A co to daje i jak to sie robi ? :)

1. odpal "regedit"
2. rozwiń klucz
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory
Management]
3. znajdź tam wartość DWORD o nazwie "NonPagedPoolSize"
4. kliknij dwukrotnie na wartość "NonPagedPoolSize", wybierz system
dziesiętny i ustaw 1966080.
5. restart kompa

Efekt tego ustawienia jest to, że system zaczyna używać pliku stronicowania
dopiero po zapełnieniu 95% RAM.
Podana wartość to ilość pamięci w kilobajtach (1966080KB -> 1920MB -> 1,9
GB), która nie ma być stronicowana.

Następnie:
Uruchom wszystkie programy oprócz photoshopa, otwórz pliki i sprawdź w
menedżerze zadań ile pamięci zajmują.
Załóżmy, że 500MB. Zostaje wtedy około 1400MB dla photoshopa. Wejdź do jego
preferencji i tam ustaw maksymalne
użycie pamięci na jakieś 85%. Musisz wyliczyć tak żeby nie przekroczyć w
sumie tych 1920 i najlepie odlicz z 50MB na schowek. Jeżel podasz zbyt dużo
system zwolni, zamiast przyspieszyć.
Jest jeden minus tego rozwiązania - musisz zawsze uruchamiać phoshopa na
końcu. Uruchomiony jako pierwszy
może zabrać 85% z 2GB i nie starczy niestronnicowanej pamięci dla innych
programów. Całą sprawę może też
rozłożyć windowsowy schowek - lepiej wyłącz eksport schowka w photoshopie.

TM