Re: Router - wspolpraca ze switchem

Autor: Tomasz Koniewski [konio] <tomasz.koniewski_at_interia.pl>
Data: Thu 28 Dec 2006 - 23:31:22 MET

> Przyrost predkosci nie bedzie jednak tak duzy jak wynikaloby to z
> przepustowosci kart, szczegolnie pod Windowsami (co wyjasniales juz
> wczesniej). Najlepiej ustawic karty na obsluge Jumbo Frames, to troche
> pomaga.

Zdaje sobie sprawe i licze sie z tym, choc zastanawia mnie tez na jakie
realne transfery mozna w takim wypadku liczyc?

Obecnie, przy sieci 100 megabitowej mam w porywach do 7MB/s. Czy moge
liczyc na 2-3x tyle po przejsciu na siec 1000megabitowa?

Drugie pytanie dotyczy bufora w switchu. Nie bede pytal, czy ma wplyw
na wydajnosc, ale spytam, jak duzy wplyw ma na polepszenie wydajnosci
przesylu i w jakich warunkach (przy transferach jakich plikow) jest ten
zysk najwiekszy?
Mam np switch dLinka z 256kilo buforu i 100PLN drozszy 3com z 2MB
buforu. Pytanie, czy przy moich zastosowaniach (przegrywanie plikow w
sieci, wyswietlanie zdjec/ ewentualnie filmow z serwera plikow) bedzie
to istotne? W testach nie znalazlem nigdzie wyjasnien w tym zakresie.

 Z gory dzieki