Re: wymiana talerzy w HDD

Autor: axial <osoba_at_microsoft.com>
Data: Thu 28 Dec 2006 - 21:37:37 MET

Użytkownik "JB" <johnnybravo@o2.pl> napisał w wiadomości
news:1167327061.287044.291660@i12g2000cwa.googlegroups.com...
> Witam.
> Czy ktos wie gdzie na slasku znajde firme, ktora podejmie sie wymiany
> talerzy w HDD - padla glowica .. typowa przypadlosc - STUKA. Moze ktos
> juz probowal takich experymentow ...?

Jeżeli padła głowica to po cholerę
chcesz wymieniać talerze ;)

Koszt odzyskania danych przez profesjonalistę
to ok. 300 zł za JEDEN magabajt odzyskanych danych....
To stawki zeszłoroczne (2005)...

Podmiana talerzy czy wymiana głowicy jest niemożliwa
w warunkach domowych.
Parę lat temu rozebrałem 512MB dysk Seagate by zobaczyć sobie
"jak to działa". Dysk czytał i zapisywał dane przez pierwsze
dwa dni, później pojawiały się lawinowo bad sektory aż w końcu dysk
padł całkowicie. Najprawdopodobniej utleniły się talerze lub głowica
"roztrzaskała" się o jakiś paproch...

Jak nie zależy Ci na danych to po prostu kup
nowego twardziela...

ax