Re: GF6200 czy R9550?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 26 Dec 2006 - 01:46:09 MET

vs1981 <vs1981[no.spam]@o2.pl> wrote:

> Trochę się pomyliłem, procek to Celeron bądź P4 1,7GHz a płyta to Asus
> P4XP-X na chipsecie Intel 82845D, AGPx4 na 1,5V - przypomniałem sobie,
> że chyba starsze karty jak i sloty AGP miały chyba "przerwę" na płytce
> na złączach chyba w innym miejscu niż te nowe, przez co niemożliwe
> było podłączenie karty innego typu...

            Dalem do tego wczesniej link - wciecie 3,3V jest w zupelnie innym
miejscu i tego nie pomylisz, gorzej ze karty 0,8V i 1,5V maja je w tym
samym miejscu. Na szczescie karta 0,8V musi miec tolerancje sygnalowa
rowniez dla 1,5V - wkladajac ja do plyty 1,5V nie spali sie jej - najgorsze
co sie moze zdarzyc, to ze nie bedzie dzialac - czarny ekran i piski biosu.

> Acha, kolega wybrał jednak Saphire Radeona 9550 128MB.

            Moja porpzednia karta. Wydajnoscia nie powala na dzis, ale jesli
musiala byc do 200 zl to ciezko kupic cos lepszego jako nowa grafike.
W sumie jest dosc zbilansowana z reszta sprzetu (celeron netburst demonem
wydajnosci w grach nie jest), ale jej plusem jest wlasnie dosc przyzwoite
dzialanie na slabszych konfiguracjach - nie skaluje sie tak bardzo jak nowe
GPU.

> Z wyglądu karta powinna pasować pod ten slot na płycie. Co sądzicie o
> napięciach? Tak jak napisałem, płyta zasila port AGP na 1,5V.

            Bedzie dzialac. Sapphire R9500 to karta AGP 3.0 uniwersalna - 1,5 i
0,8V. Moj przed nForce2Ultra dzialal na starenkiej plycie MSI na KT133A
- K7T Turbo2. Bez najmnejszych problemow. Chyba jedyny problem z ta karta
to wyjatkowo glosny wiatraczek.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl