Problem z dyskiem - pomocy

Autor: Atarek <mg_atarek_at_NoSpam.pl>
Data: Mon 25 Dec 2006 - 15:42:48 MET

Dostałem dysk Seagate 320GB 16MB cache o podłączyłem go do mojego komputera
(płyta Asus A8N-E). Niestety napotkałem duży problem o którym napisałem
poniżej. Proszę o pomoc, bo już mi brakuje pomysłów. Czy ten dysk nie pasuje
do mojego komputera? W informacjach o tym dysku znalazłem info o innym
rodzaju zapisy (prostopadły/równoległy) czy to może mic jakiś wpływ?

Próbując zainstalować system operacyjny WinXP, niestety napotkałem problemy.

Płyta instalacyjna uruchamia się bez problemu, mogę stworzyć partycje takie
jak chcę (niemniej jednak, przy kolejnej instalacji usuwając i tworząc nowe
partycje zauważyłem, że przy usuwaniu partycji nie sumują się one w jedność
tzn. w jedną część), pliki instalacyjne są kopiowane, jednakże, gdy dochodzi
do ponownego uruchomienia komputera, w momencie, gdy powinien uruchomić się
instalator, wyskakuje błąd taki jak na zdjęciu nr 3, raz się zdarzyło, że
wystąpił błąd jak na zdjęciu nr 4. Raz także podczas instalacji Windowsa, po
tym, gdy wybiera się partycję i instalator powinien ją sformatować wystąpił
błąd taki jak na zdjęciu nr 2.

W celu sprawdzenia dysku zastosowałem SeaTools oraz DiscWizard wzięte ze
strony Seagate. W momencie, gdy posiadałem utworzone przez instalator
WindowsXP trzy partycje, chciałem sprawdzić dysk, ale jak widać na zdjęciu
nr 1, test na wszystkich partycjach się nie udał. Na zdjęciu nr 5, sam nie
wiem, jak to się stało w kolumnie Size, znalazły się dziwne wielkości.

Korzystałem także z EasyInstallation w Disc Wizard, jednakże nawet i to nie
pomogło, tworząc w EasyInstallation partycje, instalator WinXP, nie widział
ich, a cały dysk w całości (tak, jakby była jedna partycja obejmująca cały
dysk). W 99% pojawia się jednak po ponownym uruchomieniu komputera ten
komunikat, o którym mowa na zdjęciu nr 3, wyjątkowo wyskoczyły mi inne błędy
(ale jak pisałem, był to jednorazowy przypadek).

Reasumując, na tym dysku nie można zainstalować systemu.

Zdjęcia ekranu:

zdjęcie nr 1:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e261c3b516814d94.html

zdjęcie nr 2:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f5cb8484bf8d390d.html

zdjęcie nr 3:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1acb32ccc2657de5.html

zdjęcie nr 4:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f48adfd8bb1462c7.html

zdjęcie nr 5:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/bad697fc704d6be7.html

Z góry dziekuję za wszelkie informacje. Sam sobie nie poradzę i liczę na
pomoc życzliwych Internautów.

Pozdrawiam

Atarek