Umiejscowienie pinów zasilania we wtyku zasilającym 20 pin

Autor: Szczesiu <szczesiu_at__wytnijsetokurde_pf.pl>
Data: Sat 23 Dec 2006 - 12:50:53 MET

Witam

Do notebooka podłączyłem zewnętrzny dysk SATA poprzez kontroler PCMCIA.
Niestety, nie posiada on zasilania dla dysku i muszę poprowadzić je z
zewnątrz. Wyjąłem z obudowy nieużywany zasilacz od starego PC. Podpiąłem
zasilanie twardego dysku pod molexy z zasilacza, niestety po włączeniu
napięcia na listwie zasilacz nie startuje. Podejrzewam, że jego
włączenie jest kwestią zwarcia odpowiednich pinów w 20 pinowym złączu do
płyty głównej - tych, które są połączone z wyłącznikiem na obudowie. Mam
pytanie - które to piny, jak je odnaleźć we wtyku i czy zwiera się je na
stałe, czy na krótko (jest to zasilacz ATX).

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
Szczesiu