Re: Nagrywarka DVD ...

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 22 Dec 2006 - 18:44:24 MET

"Atlantis" emg6h2$k60$1@nemesis.news.tpi.pl

> No i właśnie to jest podstawowy problem, bo najprościej właśnie na ich
> postawie stwierdzić czy jest nie tak - zwyczajnie na wykresie widać jak
> na dłoni wysokie wartości... Natomiast na podanym przez Ciebie wykresie
> ScanDisc płyta wygląda na sprawną - wszystko ładne i zielone, nie widać
> natomiast tego jak długo to się czytało i nie słychać zgrzytów głowicy,
> która pięćset razy wracała na to samo miejsce, próbując ponownie
> odczytać zrąbane dane...

Jak łatwo się domyślić -- to była jedyna udana próba odczytania tej płyty.
Kolejne próby pokazały połowę płyty w kolorze zielonym, a połowę w czerwonym. :)

No i na moich wykresach z ImgBurn widać, że szybkość odczytu płyty
w pewnym momencie drastycznie spada.

  http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/tdk%20nagranie/tdk%2016%20na%2010%20minus.png
  http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/sony%20nagranie/ssony%2016%20na%2010.png

Ponadto jest i sama płyta, którą można starać się czytać ponownie. :)
No i są tam także logi innych płyt. :) Można też próbować nagrywać na
tej nagrywarce nadal, ale nie za moje pieniądze. :) Bo dla mnie
kilkadziesiąt zmarnowanych niemal tak samo płyt -- to wystarczająco
dużo i kolejne płyty nic tu nie wniosą. Także i na płyty lepszej
jakości nie warto czekać. :)

> Takie postępowanie serwisantów aż się prosi o interwencję w Federacji
> Konsumentów...

Jak być może widać -- sprawa trafiła i do Rzecznika Praw Konsumenta

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/toshiba.doc

i do Inspekcji Handlowej. :) Do Inspekcji trafiła bodajże 07 grudnia,

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/nagrywarka.Ciszewski.rtf

czyli wczoraj minęły dwa tygodnie. Reszta opisana w szkicu listu otwartego. :)

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/list%20otwarty.doc

> Chociaż znam to z własnego doświadczenia - mój odtwarzacz MP3 kilka razy
> wracał z serwisu jako sprawny, chociaż tutaj usterka była naprawdę
> złośliwa - niekiedy raz na tydzień, niekiedy częściej obraz potrafił
> zniknąć z wyświetlacza na jakiś czas. Oczywiście jest mało
> prawdopodobne, że serwisant testujący urządzenie stwierdzi taką
> złośliwą, ukrywającą się usterkę. A co dziwniejsze, od kilku miesięcy
> działa... :)

Jest wysokie prawdopodobieństwo stwierdzenia takiej efemeryczności,
gdy się dysponuje stosownym sprzętem. :)

> Natomiast w twoim przypadku nie chce mi się wierzyć, że nagrywarka
> szwankuje u Ciebie, a u serwisantów pięknie wypala.

Mnie też. Tym bardziej, że na dowód sprawności nagrywarki -- nagrano
na DVD-R tylko 1 GiB, choć jak widać problem zaczyna się znacznie dalej. :)

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/sony%20nagranie/ssony%2016%20na%2010.png
 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/tdk%20nagranie/tdk%2016%20na%2010%20minus.png

Dołączono też płytę DVD-R na którą nagrano (ponoć na tej nagrywarce, choć
niekoniecznie to wynika z całości tego, co mi oddano) 2.5 GiB czy 2.5 GB.
Nadal do 4.3 daleko. :)

> Świadczy to albo o braku kompetencji, niedokładnych testach
> (może to jedni z tych, którzy jeszcze sądzą, że jeśli nagrywarka
> nie eksploduje czy chociażby nie wyrzuci jakiegoś błędu podczas
> nagrywania, to wszystko ok?)

Zazwyczaj w połowie nagrywania nagrywarka stwierdza słabą jakość nośnika.

> albo zwyczajnie chęci oszukania klienta...

Może warto zauważyć, że nagrywarkę przekazywano mi 6 (sześć) razy, ale
***ani razu*** nie pozwolono mi na sprawdzenie jej na miejscu, :) choć
to przecież firma komputerowa, więc problemu z podłączeniem gdzieś tej
nagrywarki by nie było żadnego. :)

Jeśli ktoś jest pewny swojej racji -- nie będzie się ukrywał z możliwością jej dowodzenia.
Dlaczegoż więc ANI RAZU nie pozwolono mi na sprawdzenie nagrywarki w owym ZETO? :)
Straciłem tam w sumie tyle czasu, że można by z szybkością DVDx8 nagrać nie jedną,
ale kilkanaście płyt (każdą do pełna) wliczając w to ich weryfikację, o ile oczywiście
weryfikacja była możliwa z normalną szybkością. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'