Re: Awaryjność dysku zależy do ilości cache?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 22 Dec 2006 - 11:57:19 MET

"Marcin Kocur" <marcinkocur@gmail.com.wytnij> wrote in message
news:emg9o1$qvd$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Nie wiem o jaką. Tylko przeglądałem ostatnio L+ z lipca 2004 i w
> artykule Piotra Wolnego "Zarządzanie energią w Linuksie cz. II"
> znalazłem takie coś: "Już dzisiaj[...] korzystając z Linuksa możemy
> znacznie dłużej pracować na bateriach niż używając MS Windows. I zdaje
> się, że to się nie zmieni. Korporacja z Redmont, zamiast ulepszać swój
> sytstem, zaczęła wywierać naciski na producentów twardych dysków, aby
> ci wyposażyli je w dodatkową pamięć. Ma to umożliwić sprawną pracę
> przyszłych, bardzo wymagających wersji najpopularniejszego systemu
> [...]

Nie wiem jak tam jest z tymi "naciskami" ;-), ale generalnie pomysł mi się
podoba. Dyski już dawno powinny były zostać wyposażone w możliwość
powiększania pamięci cache, i to nie w granicach tych bidnych 2-16 MB, ale
np. o kilkaset MB. Znakomicie - i to bardzo niewielkim kosztem -
przyspieszyłoby to pracę z nimi. Powinno to odnieść skutek podobny do
dodania cache w procesorach.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/