Re: DVDRW

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 22 Dec 2006 - 09:43:29 MET

PSYLO napisał(a):

> Dokładnie. U mnie już dobrych parę lat pracuje combo LG i do dzisiaj
> sprawuje się wyśmienicie, choć prędkość maksymalna nagrywania x12
> stanowi czasem mały dyskomfort ;-)

E tam, ja w czasach CD-RW i tak nie przekraczałem tej granicy 24x,
zwykle było właśnie 12x-16x. :) Wtedy panowalo przekonanie, że im
wolniej, tym bezpieczniej. Nie wiem, czy była to prawda dla płyt CD-R w
czasach tych nagrywarek, bo mało kto wtedy robił testy na C1/C2, a teraz
- przynajmniej odnośnie DVD nie zaleca się przeginania z prędkością
zarówno w górę, jak i w dół. Sam empirycznie stwierdziłem, że minimalna
dostępna prędkość zazwyczaj maksymalnej możliwej jakości nie daje... :)

A co do wspomnianej nagrywarki, to była to 24x10x40x jeśli mnie pamięć
nie myli, kupiona za ~400 zł, czyli w czasach, kiedy nagrywarki zaczęły
być dostępne dla normalnego użytkownika. :) Z wiadomych powodów przez
pewien czas wykorzystywana dość intensywnie, choć oczywiście nie
"przemysłowo" - w końcu skończyły się czasy noszenia wszystkiego na
dyskietkach i wiecznie zapchanego dysku. :) Tak przez kilka lat, aż
zafundowałem sobie pierwsze w życiu DVD - LiteOna SOHW-812S, niedługo
potem CD-RW poszło do siostry, która już używa go mniej intensywnie,
częściej w roli dodatkowego czytnika. ;) Niemniej wciąż działa bardzo
dobrze po tych wszystkich latach.

Wniosek taki, że kiedyś LG robiło naprawdę dobry sprzęt. Mam jeszcze w
domu LG 52x32x52x, ale już nie był tak mocno eksploatowany, czasem
podłączę pod USB2IDE i również działa.

Nie wiem jak teraz wygląda produkcja tej firmy, jednak odkąd stałem się
bardziej świadomym użytkownikiem nie kupię nic od nich, do czasu, aż w
końcu dodadzą opcję testowania - nawet, jeśli będę miał inny napęd,
który to umożliwia. Zwyczajnie moim zdaniem to jedna z podstawowych
kwestii, którą ten producent cały czas pomija.

Zresztą... Teraz tylko czekać na spadek cen nagrywarek BD-R(E). Co
prawda początkowo byłem po stronie obozu HD DVD, ale widząc ich
poczynania już nie mam złudzeń, że to ten format stanie się dominującym
na rynku... Jeszcze jakieś 1,5 - 2 lata i pewnie znów będę patrzył na
przesuwający się pasek POSTĘPU oznaczający jak ogromne ilości danych z
mojego dysku wędrują na ogromny nośnik, ogromny w porównaniu z tym, co
znało się wcześniej. :)

# /George Orwell - Rok 1984/