brak cd-rom , problem

Autor: scvirtu <scjarek_at_op.pl>
Data: Tue 19 Dec 2006 - 16:16:09 MET

Witam.
Mam na primary master ide dysk a na secondary master cd-rom.
Windows 98 OEM
Wszystko pięknie działało niestety chciałem sprawdzić dysk taty,
podpiąłem go jako primary slave
następnie po około tygodniu go odpiąłem (bez usuwania z systemu)
Do tego zainstalowałem jakieś programy i grzebałem w Biosie - podaje
wszystko co robiłem na wszelki wypadek.
Dość powiedzieć że od około tygodnia windows nei widzi cd-romu.,
pojawia się za to wykrzyknik na "drugi kontroler ide, zaktualizuj
sterownik".
Jeżeli klikam na aktualizację proszę by raz jeszcze zainstalował
jakieś inne sterowniki (np. z 2006 roku)
to cd się pojawia - i działa do następnego włączenia komputera.
Tak samo jeśli wyłączę urządzenie, zresetuję komputer i włączę
je ponownie w panelu - cd działa, też do następnego resetu.
Niby więc jeśli pamiętać żeby wyłączać drugi kontroler przed
zakończenie pracy wszystko jest ok :(

Wiem że temat jest znany ale niestety nic mi nie pomaga.

Co robiłem.
1) Sprawdziłem czy dysk nie ma włączonego dma - w rejestrze nie ma
nawet takiego klucza ani wartości.
2) Sprawdziłem czy nie włącza się wartość noide - nic z tego, w
rejestrze nei ma takiego pola.
3) Usunąłem cd-rom i pozwoliłem by windows go zaistalował ponownie
- skończyło się że działął pod dosem, nei wiem czy dobrze bo
zamiast 217MB danych pokazywał mi 127MB i w panelu było ostrzeżenie
że używam go w trybie dos.
4) Usunałęm w trybie awaryjnym kontrolery hdc i cd-rom (całą
gałąź z enum\mf) - windows wykryl wszytsko ponownie i zaintalował
ale cd-rom dalej nie widzi i zgłasza wykrzyknik
5) Instalowałem nowe stery do płyty - nic to nie zmieniło.

Prywatnie mam takie uczucie że jeśli znowu podłączę dysk na slave
i go z windowsów wyrzucę to problem może zniknąć - ale to tylko
takie wiary w gusła.

Bardzo proszę o pomoc, jakie klucze mam usunąć by całkowicie
wywalić cd-rom?
Co zrobić by zaczął działać?
Jeszcze jedno: kiedy wszystko działało we właściwościach cd-rom
było pole dma
teraz gdy cd-rom się pojawia takie pole nie jest obecne.

Bios oczywiście wszystko ładne wykrywa.
Jeszcze jedno:
nie mam płyty instalacyjnej Windows.
Tak się składa że zaginęła przy przeprowadzce - mam tylko
skopiowane pliki cab i oczywiście klucz do zarejestrowania.
Nigdy też nie rejestrowałem tego windowsa - powód prozaiczny - nie
chciało mi się wysyłać karty
Prosze o odpowiedź - zrobiłem już wszytsko co znalazłem w sieci - 0
skutku.
Pozdrawiam