Re: amilo 7300 dziwna bateria

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Tue 19 Dec 2006 - 11:55:17 MET

Dnia 14.12.2006, Słonik napisał(a):

> Witam!
> Laptopik(Fujitsu Siemens L7300) używany głownie w domu (ale cały czas
> bateria w laptopie) - stały prąd przez około roku. Owszem zdarzało się
> rozładować akum do końca, ale było to może...z 20-30 razy. Zwykle akum
> starczał na godzinkę pracy. Później na 30-40 min. Ostatnio jednak stało się
> coś dziwnego. Akum starcza na około 10 min pracy ....
> Nie załącza się hibernacja! A wskaźnik wskazuje, ze jest naładowany na 85% i
> nie ma alertu, ze sie konczy... Potrafi się wyłączyć mając 90% jak i 65% nie
> [...]

Jak dla mnie to ta bateria wcale nie jest dziwna tylko jak najbardziej
normalna.
Przeczytałeś instrukcję obsługi (rozdział poświęcony eksploatacji, a
dokładnie baterii)? Idę o zakład, że instrukcji nie miałeś w reku.

Na przyszłość: Przy długim nie używaniu laptopa na baterii, tj. przy
ciągłym używaniu go na zasilaczu, wyciąga się ją. Jeśli zamierzasz tak
długo to wyciągasz ją przy rozładowaniu najlepiej 30-40%. Wkładasz ją
wtedy tylko co jakiś czas (np. raz na miesiąc) by przeprowadzić cykl
pełnego rozładowania i naładowania, później rozładować do wspomnianych
~30% i znów na półkę.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/