Re: Joystick

Autor: Pawel Kraszewski <Pawel_at_Kraszewscy.net>
Data: Mon 18 Dec 2006 - 19:48:11 MET

Luk wrote:

> Oczywiscie chodzi mi o to zeby podlaczyc joystick nie po to zeby byl
> polaczony tylko zeby mozna bylo go wykorzystac np. przy roznych
> emulatorach 8 bitowcow czy amigi. Podlaczyc do portu LPT... Czy to jest
> ten 25 pinowy? Jezeli tak to potrzebna bedzie jakas przejsciowka i czy
> wogole sa takie dostepne? Pracuje na Windows XP ale skoro nie obsluguje on
> pracy takiego joysticka to mija sie z celem jego podlacznie...

W dokumentacji do emulatora powinieneś mieć informację, w jaki sposób/za
pomocą czego emuluje się joystick. Bo jak emu potrafi zasymulować joya
tylko za pomocą kursorów albo klawiatury numerycznej, to nawet
joystick "made by NASA" z tytanu i łączony światłowodem jednomodowym nie
pomoże.

Na grupie _sprzętowej_ zapytałeś się "czy można". Odpowiedziełem,
że "można", tylko wymaga przejściówki i odpowiedniego oprogramowania lub
sterowników. Sterowniki to jest SOFT, co już nie jest przedmiotem
zainteresowania grupy pl.comp.pecet .

Zadaj pytanie na :
* newsgrupie od swojego systemu operacyjnego
* liście dyskusyjnej producenta emulatora

BTW, ciekawy czy ktoś zrobił adapter "stary joystick cyfrowy->USB". Przecież
to banalne... Jeden procek do adaptacji jako HID-a...

--
 Pawel Kraszewski
 www.kraszewscy.net