Re: zbliża się awaria...?

Autor: PSYLO <psylo.wytnijto_at_o2.pl>
Data: Mon 18 Dec 2006 - 18:13:42 MET

afi777 napisał(a):
> wiec tak: zasilacz jest nowka bo byl wymieniany niedawno

Tym bardziej to może być to, jeśli to tani kiepski zasilacz.
Jaki konkretnie model jakiego producenta kupiłeś?

> , pamieci
> chodzily do tej pory bez zarzutu a nic nie bylo dokladane,

Sprawdź je koniecznie odpowiednią aplikacją, np. Memtest (i zostaw
włączone testowanie na kilka godzin, najlepiej na całą noc)

> kondensatory wedlug mnie wygladaja normalnie... moze jakas wskazowka
> bedzie to ze czasem przycisk wlaczania kompa nie reaguje zupelnie za
> pierwszym razem, nie wiem czy to jest powiazane ale wczesniej tak nie bylo.

Generalnie przyczyn takiego zachowania może być bardzo wiele.
Sam miałem kiedyś taki przypadek w moim prywatnym komputerze, że pewnego
dnia nie chciał się w ogóle włączyć. Wyglądało to na uszkodzony
włącznik, w ogóle nie reagował. Szybko jednak odrzuciłem tą opcję po
ręcznym zwieraniu pinów na płycie głównej (zero reakcji). Po sprawdzeniu
kilkunastu innych możliwych przyczyn okazało się w końcu, że przetarł
się przewód klawiatury USB i zwierały się za biurkiem dwie żyły w tym
przewodzie. Po odłączeniu klawiatury wszystko nagle ożyło, zaś po jej
wpięciu z powrotem komputer znowu "umierał".

Klawiatura przeżyła z pomocą noża, taśmy izolacyjnej i kilkunastu minut
grzebania :-) Szkoda było wyrzucić Logitech UltraX Flat ;-)

--
_PSYLO_ | GG:5563748 | psylomałpao2kropkapl
"Ludzie dzielą się na 10 kategorie: