Re: Prtition magic a cylinder 1024

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 17 Dec 2006 - 16:13:24 MET

"Jajcarz" <jajcarzd1@poczta.onet.pl> wrote in message
news:em3ljg$nmk$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> No razcej nie sądze żeby miała, jeśli wcześniej pracowała. Poza tym to
> nowy laptop. Tylko jeszcze jedno pytanie. Bo aby zwiększyć romziar
> partycji C usune obok partycję linuxową i przydzilę miejsce. Na początku
> jednak jedną z partycji na partycji rozszerzonej zmniejszyłem i chcialem
> tamto właśnie wolne miejsce przydzielić do C ale takiej możliwości w ogóle
> nie było w partiton magicu. Czynie ma możliwości przydzielenia miejsca z
> rozszerzonej do podstawowej ?

Partycja to ciągły obszar na dysku, więc możesz ją rozszerzyć jedynie o
miejsce znajdujące się z jej lewej lub prawej strony. Strona "lewa" to
początek partycji, czyli sektory o niższych numerach. Ze względów
technicznych znacznie prostsze i bezpieczniejsze jest powiększanie partycji
"w prawo". W tym celu musisz wygospodarować nieco wolnego miejsca
przesuwając w prawo lub zmniejszając "od lewej" strony kolejną partycję. Nie
wynika to wprost z Twoich słów, ale najprawdopodobniej jest nią partycja
rozszerzona, na której znajduje się ów zmniejszony przez Ciebie dysk
logiczny. Reasumując, trzeba teraz przesunąć w prawo zmniejszony dysk
logiczny i zmniejszyć "od lewej" partycję rozszerzoną, dopiero wówczas
zwolni się miejsce które można będzie wykorzystać do powiększenia pierwszej
partycji podstawowej.

Osobiście zdecydowanie odradzam używanie do tego Partition Magica, jest to
program niestabilny, zwłaszcza w połączeniu z partycjami NTFS.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/