Re: Jaka drukarka laserowa [KOSZT DRUKU]

Autor: Seb3ek <sdfbvsrezxcWYTNIJTO_at_onet.eu>
Data: Sat 16 Dec 2006 - 13:42:23 MET

> Witam,
>
> Od razu uprzedzam, ze w temacie drukarek jestem kompletnie zielony.
>
> Chcialem kupic drukarke laserowa do firmy. Nie zalezy mi na jakis
> wodotryskach za kosmiczne pieniadze. Ma byc w miare tania, bezawaryjna i
> tania w eksploatacji. Co mozecie polecic?
>
> Dziekuje za propozycje i pozdrawiam

To "tania, bezawaryjna i tania w eksploatacji" spełniają drukarki HP. Nasz
informatyk twierdzi że w drukarkach najlepszy jest Hewlett-Packard i takie
drukarki mamy od połowy lat 90-tych. Spisują się świetnie, żadnych problemów, a
do tego są tanie w eksploatacji, bo do HP które jest firmą bardzo popularną jest
cała masa tonerów zamienników firm trzecich. Używamy w firmie 4 x HP LJ 1022 i
dwie HP 1020. Działają bez pudła od ok. dwóch lat.

KOSZTY DRUKU:

Do HP oryginalny toner kosztuje 150-200 zł, na Allegro masz za 110-130 zł z FV.
Zamienniki są po kilkadziesiąt złotych, a jeśli Ci się chce możesz wsypać sam
proszek (koszt butelki 20 zł :) ) i wtedy masz tańszy wydruk (koszt tonera) niż
koszt papieru (tu się oszczędzić raczej nie da).

Znajomi korzystają z drukarek KYOCERA i Panasonic i Minolta, są bardzo
zadowoleni. To dobre drukarki, jednak trochę gorzej do nich z zamiennikami.
Gadałem z elektronikiem który odradza produkty Samsunga, drukarki tej firmy są
słabiutkie. Ja jeszcze nie spotkałem się z dobrym produktem z Korei, Chin,
Malezji czy Vietnamu.

Dziś laserówki są bardzo tanie (zaczynają się od 400-500 zł), warto jednak przed
zakupem zobaczyć ile wynosi koszt wydruku jednej strony. Zwykle będzie on niższy
w troche droższych drukarkach.

Sebek