Re: Dot. konfiguracji serwera

Autor: wer <bofh_at_nano.pl>
Data: Fri 15 Dec 2006 - 11:43:55 MET

news wrote:
> Mam dokonać wyboru serwera do firmy, serwer średnio obciążony z
> aplikacją php i małą bazą danych. Oczywiście budżet ograniczony.
> Przejrzałem kilkanaście różnych konfiguracji i w tej chwili widzę do
> wyboru dwa rozwiązania albo serwer z dyskami SATA - raid 10 w dobrej
> cenie, lub specjalizowany markowy serwer z dyskami SCSI ale niestety w
> cenie dwa razy wiekszej. Pytanie czy wydajność systemu dyskowego SATA
> jest faktycznie tak tragicznie niska w porownaniu do SCSI, że jak
> twierdzi sprzedawca lepiej jest wydać te pieniądze na serwer ze SCSI.
> [...]

SCSI ma szybszy dostep do plikow, jesli to beda transmisje duzych plikow
to nie zyskasz wiele na SCSI, a wydasz wiecej pieniedzy. Poza tym SCSI
jest technologia schodzaca, teraz jest SAS. Co do bezpieczenstwa i ceny.
Raid 5 jest tanszy, bo 3 dyski, ale wolniejszy. Raid 10 to wieksza
szybkosc i troche wyzsza cena. Lepiej raczej na raid 10 sie decydowac.

--
wer
nie odpisuj na adres bofh@nano.pl