Re: macierz dyskowa

Autor: \ <mbuniek_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 14 Dec 2006 - 23:24:37 MET

> dokladnie, chcialem RAID 5, kontroler kosztuje 633zl
> 4 dyski SATA mozna podpiac
> za te pieniadze mozna kupic nowa plyte glowna z obsluga RAID 5, ale pewnie
> dodatkowa karta bedzie lepszym rozwiazaniem niz kontroler na pl. glownej.
> 4 dyski w kompie to troche za duzo energii, halasu i wogole. co innego
> jakbym to trzymal w piwnicy daleko odemnie to juz lepiej, ale jak
> transportowac dane? jedyne rozwiazanie to gigabyte ethernet a to dodatkowe
> koszty.
>
> czyli nie tak rozowo to wyglada. szary czlowiek z zalozenia nie potrzebuje
> [...]

Mozesz jeszcze popatrzec na allegro w dziale servery i scsi sa tam ciekawe
rzeczy ale napewno halasliwe a nie wiem jak dalego masz do piwnicy :) Sa
macierze SCSI jedna nawet USCSI 160 widzialem ale dyski dorgie ale
rozwiazanie profi.
bylo nawet cos FC ale to juz Hi-End :) ale za to mozna pociagnac na
odleglosci :)
z tym ze i tak najczesiej potrzbujesz dysku do zbootowania kompa z systemem
aby sie stery do macierzy podniosly.

Pozdrawiam
Buniek