Re: nagrywarka

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 14 Dec 2006 - 19:00:53 MET

"shia" 4579d269$0$17968$f69f905@mamut2.aster.pl

> Mam nagrywarke DVD, ktora uzywana byla w sumie niewiele razy. Po dluzszej
> przerwie chcialam nagrac za jej pomocą plyte, a tu gucio. Wszystko szło niby
> dobrze, aż tu nagle bęc i sie komp zrestartowal. I tak wiele razy - zawsze,
> jak chce cos nagrac, komp sie nagle sam restartuje i nastepna płyta wędruje
> do kosza. O co tu chodzi? Czy mogla sie sama zepsuc ta nagrywarka, jak sie z
> nią nic nie robilo? Jest nadzieja...?

Może eksperymentuj na płytach DVD-/+RW? Są ponoć wielokrotnego użycia
i na dodatek pochłaniają więcej energii w procesie nagrywania niż DVDR,
tak więc odpada kultowy problem zasilacza i tasiemki.

  BTW tego kultowego z zasilaczem: Na początku ktoś użył
  tego jako dobrego (w swym mniemaniu) żartu, ale tego
  żartu nie zrozumiano i teraz stale to żyje swoim życiem.
  (powtarza się to bez sensu jak spiskowe teorie mocowania dysków)

Zasilacz (obecne mają ćwierć kW lub więcej) raczej rzadko jest powodem
problemów, chyba że naprawdę jest popsuty. W razie czego za kilka
złotych możesz kupić (w sieci tak zwanej) miernik i zmierzyć spadek
napięcia w trakcie na przykład nagrywania. Ponadto od wielu lat
płyty monitorują napięcia, a stosowny soft wyświetla monitorowania
tegoż efekty -- możesz więc sprawdzić przysiadanie napięcia w trakcie
nagrywania płyt. Moim zdaniem jest ono niemierzalne (czyli w granicach
błędu pomiarowego) lub niezauważalne, lub po prostu nieistotne, jako
że taka nagrywarka ma dużą tolerancję -- nie pamiętam jak dużą, ale
chyba z 10 procent, a skoki napięcia są (przynajmniej u mnie) niemierzalne.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'