Re: Dziwny problem z kablem sieciowym :/

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Wed 13 Dec 2006 - 23:43:24 MET

"castrol" <jacek_01@wywalto.wp.pl> wrote in message
news:45806a12$1@news.home.net.pl...
> Hej
>
> Dosc dlugo uzywalem w domu rutera D-link 604. Wszystko oczywiscie bylo w
> porzadku i siec dzialala bez zarzutu.
> W zwiazku z tym ze pojawil sie jakis czas temu w domku laptop z karta
> bezprzewodowa, to postanowilem zmienic ruter na d-link 524.
>
> I cos dziwnego sie dzieje. Probowalem do niego podpiac kable sieciowe
> ktore byly w di-604. Wszystkie dzialaja, oprocz mojego (robionego
> recznie) - nie wiem co moze byc przyczyna? Na di 604 dziala bez
> problemu, a na di 524 w ogole tak jakby nie byl wetkniety.

Byc moze twoj kabel byl nieprawidlowo krosowany? Tzn pary nie byly takie,
jakie byc powinny... wg standardu dla patchcordow niekrosowanych powinno
byc:
1 - polowka pomaranczowy
2 - pomaranczowy
3 - polowka zielony
4 - niebieski
5 - polowka niebieski
6 - zielony
7 - polowka brazowy
8 - brazowy

Szczegolnie pary pomaranczowe i zielone sa wazne, bo wlasnie one biora
udzial w transmisji danych...
Jesli kolejnosc kabli jest inna (ale taka sama po obu stronach), to znaczy,
ze pary wzajemnie sie nie ekranuja, bo powoduje zaklocenia... dobra karta
powinna wtedy wynegocjowac 10MBit, jesli jednak jest 100MBit, to wlasnie
kabel nie bedzie dzialac...

Oczywiscie problemem moze byc tez uszkodzenie kabla przy zmianach...
Zazwyczaj traca sie styki na RJtkach...

Pozdrawiam
Michal