Re: Pozioma czarna linia na Trinitronie

Autor: jack <shineme-wytnij_at_gazeta.pl>
Data: Wed 13 Dec 2006 - 11:35:24 MET

Dnia Wed, 13 Dec 2006 11:19:22 +0100, Osadnik napisał(a):

> Pozioma czarna kreska wyświetla się na 1/3 wysokości ekranu, tak miedzy
> poszczególnymi plamkami na monitorze. Jest dość irytująca. Chodzi o
> Kineskop Sony Trinitron w Monitorze CTX.
> W instrukcji napisane ze to jest ... Normalne. Coś mi sie wierzyć nie
> chce. Czy to wada produkcyjna czy jak? a moze brak sterownika :| ? Czy
> da się to usunąć?
> Tak samo nie wiedziałem że na monitorze CRT mogą występować bad piksele.
> Tu jednak jest jeden, czary punkt, nie zapala się, i jest na pewno po
> wewnętrznej stronie kineskopu. Wygląda jak Bad Pixel na LCD. Tyle ze to
> [...]

Na trinitronie/diamotronie są 2 poziome linie na ekranie 1/3 od dołu i od
góry i jest to najnajbardziej normalne - po szkłem są rozpięte druciki -
poczytaj o budowie tych monitorów w sieci. Taka jest ich budowa - ale jest
to naprawde widoczne bardzo słabo i imho szybko się przyzwyczaisz a jesli
nie to musisz zmienić monitor.
"bad pixela" to nie ma czegos takiego na crt widocznie to jakies
uszkodzenie