Re: Komp - czy uziemić?

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_o2.pl>
Data: Tue 12 Dec 2006 - 16:55:16 MET

Dnia Tue, 12 Dec 2006 13:18:43 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

> Według mnie niesłusznie obrażasz człowieka, bo uziemienie przewodu zerowego
> jest dosyć niebezpieczne.

No nie, ręce opadają... Zdrowy rozsądek, znajomość rzeczy i wreszcie NORMY
narzucają obowiązkowo uziemienie przewodu zerowego co najmniej raz w
określonym miejscu, nakładają wypełnienie minimalnych parametrów na to
uziemienie i zalecają stosowanie dodatkowych uziemień w miarę potrzeby w
innych miejscach (oczywiście, w pewnej określonej konfiguracji sieci,
powszechnie stosowanej w budynkach mieszkalnych). Takie postępowanie
pomniejsza sumę niebezpieczństw (tworząc owszem inne ale łatwiejsze do
uniknięcia). A tu gość odradza uziemianie... no widać wie coś czego nie wie
reszta świata :)

--
Jacek