Re: Komp - czy uziemić?

Autor: Wiesiaczek <jolazielinska_at_vp.pl>
Data: Tue 12 Dec 2006 - 13:33:26 MET

Użytkownik "Kłapouchy" <john@doe.com> napisał w wiadomości
news:78u054-aa6.ln1@closterkeller.colbatz.pl...

> Tak, podejrzewam że popsute jest zerowanie w bloku. To nie pierwszy
> blaszak z prądem ale pierwszy raz podłączałem do kaloryfera ;)

Niekoniecznie.
Swego czasu kupłem nowy monitor Belinea i zauważyłem, że niepodłączona
wtyczka sygnałowa nieźe kopie (część zewnętrzna metalowa - nie bolce).
Pomiary wykazały ok 110V między obudową wtyczki monitora a kaloryferem.
Reklamacja spowodowała wymianę monitora na inny tego samego typu, ale
sytuacja się nie poprawiła.
Podejrzewam, że winę ponoszą kondensatory niewielkiej pojemności
(przeciwzakłóceniowe) podłączone między masę a oba przewody zasilające i one
to tworzyły dzielnik napięcia pojawiającego się na obudowie.
Nie chciało mi się ponownie reklamować (2 tyg.w plecy), więc rozłączyłem w
gnieżdzie zasilającym kołek ochronny od N i podłączyłem do kaloryfera.
Problemy zniknęły i długo korzystałem z tego monitora bez najmniejszych
problemów.

--
Pozdrawiam (z Wa-wy) - Wiesiaczek
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach: