Re: problemy z prędkością nagrywania

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 12 Dec 2006 - 13:20:16 MET

kkkk napisał(a):

> Kumpel doradził mi żebym zaktualizował bios do tej nagrywarki, ale
> nie wiem gdzie go znaleść. może ktoś coś mi doradzi??

To prawie na pewno kwestia przestarzałego FW. Nagrywarka nie znając
płyty, nie widząc z jaką strategią i jaką prędkością ją nagrywać,
zapobiegawczo ustawia najmniejsza możliwą. Z tym, że pogląd, jakoby
najmniejsza prędkość zapewniała najlepszą jakość jest zwyczajnym
mitem... Brak najnowszego FW potrafi znacząco pogorszyć jakość zapisu!!!

Co do poszukiwań nowej wersji polecałbym stronę rpc1.org - gromadzi ona
linki do poszczególnych wersji NA STRONACH PRODUCENTA oraz - w przypadku
  niektórych napędów - NIEAKTUALNYCH wersji. Radzę poczytać dokładnie
instrukcję, która zazwyczaj dołączana jest do nowej wersji. Flashowanie
może wyglądać różnie... W przypadku LiteOna, NECa czy Pioneera jest to
zwyczajnie odpalenie programu, który robi wszystko za nas. Niekiedy jest
  trudniej - trzeba ściągnąć obraz i program flashujący, wybrać cel itp.
Bardzo często zaleca się też przepięcie napędu na secondary master, ale
to chyba nie jest problemem w przypadku laptopa. ;) No i rzecz nie
powinno się wtedy trzymać płyty w napędzie czy równolegle mieć
uruchomionych aplikacji, które mogą mieć wpływ na stabilność. No i
jeszcze zanik napięcia - z tym, że to laptop, jak mniemam ze sprawną
baterią. :)

# /George Orwell - Rok 1984/