Re: Komp - czy uziemić?

Autor: Kłapouchy <john_at_doe.com>
Data: Mon 11 Dec 2006 - 20:23:58 MET

Dnia 11.12.2006 the.killer@wp.pl <the.killer@wp.pl> napisał/a:

> [...]
> zerowana). Łącząc obudowę komputera z kaloryferem wywalisz
> różnicówkę, czym możesz pozbawić prądu całą klatkę (wiem co
> mówię, jestem elektrykiem)...
>
> Najpierw musisz dowiedzieć się, jaką masz instalację. Jeśli jest
> to instalacja trójprzewodowa (tzn z dodatkowym zielono-żółtym
> kablem uziemiającym), będziesz musiał wezwać elektryka by naprawił
> ci gniazdko.
> Jeśli natomiast instalację masz dwużyłową (bardziej
> prawdopodobne), to wskazane jest uziemienie komputera np. do
> kaloryfera, jednak uprzednio należy rozmostkować przewód ochronny w

Właśnie mam gniazdko dwużyłowe. Chcę uziemić obudowę albo połączyć
uziemienie z wtyczki do kaloryfera (które lepsze?).
Zdaje się że obudowa jest podłączona do masy, czyli na dobrą sprawę z
przewodem zerowym i stąd moje wątpliwości. Chociaż mogę powiedzieć, że
podłączenie kabelka do próbowania uziemienia nic nie zrobiło ;D

Dzięki Wszystkim za odpowiedzi