Re: Komp - czy uziemić?

Autor: <the.killer_at_wp.pl>
Data: Mon 11 Dec 2006 - 19:22:05 MET

Kłapouchy napisał(a):
> Zauważyłem, że na obudowie mam chyba trochę prądu. Postanowiłem
> sprawdzić - kabelek i do kaloryfera: iskry przeskakują całkiem żwawo.

Lepiej sprawdzać woltomierzem... no ale każdy sposób dobry ;-)

> No i teraz się zastanawiam, czy uziemić na stałe przez kaloryfer?
> Boję się, że uziemię cały blok i to może być nienajzdrowsze dla komputera
> Czy moje obawy są uzasadnione?

Wszystko zależy od twojej instalacji elektrycznej. Jeśli jest to
dawna instalacja dwużyłowa, to najprawdopodobniej bolec uziemiający
zmostkowany jest z przewodem zerowym (jest to tzw. instalacja
zerowana). Łącząc obudowę komputera z kaloryferem wywalisz
różnicówkę, czym możesz pozbawić prądu całą klatkę (wiem co
mówię, jestem elektrykiem)...

Najpierw musisz dowiedzieć się, jaką masz instalację. Jeśli jest
to instalacja trójprzewodowa (tzn z dodatkowym zielono-żółtym
kablem uziemiającym), będziesz musiał wezwać elektryka by naprawił
ci gniazdko.
Jeśli natomiast instalację masz dwużyłową (bardziej
prawdopodobne), to wskazane jest uziemienie komputera np. do
kaloryfera, jednak uprzednio należy rozmostkować przewód ochronny w
gniazdku!

Pzdr,
Mateusz Viste