Re: Przeciętna karta graf. do grania

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 11 Dec 2006 - 17:37:46 MET

Tomasz Del <vafloo@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

> Ciekawe... mam taką samą konfigurację (płyta, proc., RAM) i też
> zastanawiałem się nad kartą graficzną. Myślałem o jakiejś GF7300, ale
> teraz sam już nie wiem... W każdym razie z najtańszych kart, to chyba
> najlepsze wyjście.

            Owszem, ale spora konkurencje podrasowanym 7300GT z GDDR3 robia
7600GS czesto drozsze tylko o ~40-50 zl. Po prostu cena pamieci GDDR3,
PCB, chlodzenia, wyjsc, wlutowanej drobnej elektroniki jest stala, wiec
roznica miedzy tymi kartami jest minimalna. Pogoniony 7300GT odpowiada
mnniej wiecej standardowemu 7600GS, ale pzeciez kazdy podrasowany 7600GS
to praktycznie 7600GT albo i lepiej i z nim trzeba porownywac. Obecnie
7600GS@GT+ pozwala bez bajerow na pgranie praktycznie we wszystko i
doczekanie sprzetu DX10, wiec nie oszczedzalbym tych kilkudziesieciu zl
na podrasowanym 7300GT, a zwykly referencyjny jest po prostu za wolny.
No chyba ze ktos po prostu absolutnie nie moze przekroczyc tych niecalych
300 zl - wtedy mozna myslec o 7300GT ale ze 128MB RAM - akurat z tym sie we
wspomnianym artykule z benchmarka zgodze - sam chip 7300GT jest na tyle
slaby ze nie warto pakowac do niego 256 MB szybkiej pamieci GDDR3 1,2-
1,4ns.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl