Re: e-book

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 11 Dec 2006 - 00:09:45 MET

chris <chris@poczta.onet.pl> wrote:

> Bardzo czesto skanuje rozne rzeczy, uzywam do tego irfanviewera i
> funkcji skanowania wsadowego. Efektem tego sa ponumerowane pliki jpg.
> Wolalbym jednak miec wszystko w jednym pliku pdf. Jak to zrobic?
>
> pozdrawiam serdecznie i licze na odpowiedz.

            Zasadniczo nie powinienem odpowieadac, bo to NTG ale mam nadzieje ze
to docenisz i nastepnym razem zadasz pytanie juz na wlasciwej grupie.
Programow do tego sluzacych troche sie znajdzie, ale chyba najwygodniejszym
jest Image2PDF: http://www.verypdf.com/tif2pdf/tif2pdf.htm
Nie wiem jak aktualna wersja, ale wczesniejsze z serii 1.x umozliwialy
spokojne przetestowanie przez 30 dni przed zakupem, a przez ten czas mozna
skonwertowac do PDF duuuzo plikow. Aktualne testowe wstawiaja juz chyba
mocno ograniczajacy funkcjonalnosc napis przed zarejestwoaniem. Tu jest
wlasnie problem - pod win32 coraz wiecej oprogramowania jest tylko i
wylacznie platnego, nawet do uzytku domowego. Pozytywnie przeciwstawiaja
sie temu trendowi aplikacje OS portowane z linuksa oraz co ciekawe nowy
ruch Comodo:

http://www.comodogroup.com/products/free_products.html

Wyglada bardzo zachecajaco. Jeszcze nie wglebialem sie w licencje i nie
instalowalem, ale na pierwszy rzut oka nie znalazlem haczyka i wyglada na
to ze kazda z tych aplikacji umozliwia uzywanie nie tylko za darmo w domu,
ale rowniez komercyjne. Do tej pory poza starym Outpostem 1.0 za darmo w
ten sposob nie mozna bylo uzywac zadnego firewalla pod win32, a antywirusy
ktore kiedys byly bezplatne rowniez do uzytku komerycjnego jak AVG, z
czasem zmienily licencje na darmowa wylacznie do uzytku osobistego. Wiadomo
- duzy przedsiebiorca ma konkretna polityke licencyjna i nie zawraca sobie
czyms takim glowy, dla SOHO jednak taki podstawowy pakiet programow to juz
konkretny wydatek. Zobaczymy co z tego bedzie - mam nadzieje ze inicjatywa
nie skonczy tak jak AIDA, potem Everest. Najpierw AIDA byla darmowa dla
kazdego (wymagala tylko tak samo bezplatnej rejestracji i na liscie
uzytkownikow mozna bylo znalesc m.in oddzialy ZUSu), potem Everest Home byl
darmowy tylko do uzytku domowego, a ostatnio calkowicie zdjeto darmowa
czesc projektu i jak za wszystko trzeba placic :/ (ostatni darmowy Home to
chyba 2.20 - na razie wystarcza, jak sprzet sie rozwinie straci
funkcjonalnosc :/

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl