komputer wiesza sie... co to moze byc?

Autor: eusenet <eusenet_at_gazeta.plNOSPAM>
Data: Sun 10 Dec 2006 - 21:04:27 MET

Witam.
Wiesz mi sie komputer, przy okreslonych zadaniach. Prosze o pomoc, ponizej
niezbedne (mam nadzieje) informacje, abyscie Panstwo byli w stanie mi pomoc.

Moja konfiguracja:
CPU Athlon 64 3200+ (1 rdzen)
MB ASRock 939DUAL Sata II
RAM 1 x 512 DDR Kingston
                1 x 256 jakis noname
                1 x 256 jakis inny noname ;)
K.Graf. Sapphire Radeon 9550
HDD Barracuda 160GB ATA 8MB
Zasilacz: Topower 400W (mam go moze pol roku)

Problem:
W niektorych grach (wymagajacych) komputer sie resetuje/wiesza. Gram jednak
stosunkowo rzadko, wiec sie tym nie przejmowalem specjalnie.

Teraz jednak zaczal sie wieszac rowniez w innych programach, jak Cinema4D
(soft do 3d).
Gdy wrzucam na scene jakas figure i probuje ja rozciagnac (zwiekszyc plynnie
jej rozmiar) to komp sie zacina, pojawia sie czarny ekran - zostaje tak ok
10 sekund i komp sie resetuje :/

- Pierwsza mysl - pamiec.
Niestety z tego co wiem, trzeba miec FDD (ja nie posiadam) i nie moge zrobic
memtestu... chyba zeby nagrac na cd (zreszta nie do konca wiem, ktorego
programu testujacego uzyc). Rozumiem, ze pod windows sprawdzanie nie ma
sensu, bo sprawdzi tylko wola pamiec.

Co zrobilem do tej pory to wyjalem 2 kosci, zostawilem tylko najnowsza
Kingstona 512 i efekt wystepuje nadal - CHOCIAZ (o ile to ma znaczenie) na
512 RAM musialem sie pobawic 'rozciaganiem w 3d' kilkanascie sekund -
wczesniej wieszalo sie za pierwsza proba.

- druga mysl - karta graficzna, obecna dziala pod AGP, caly komp jest dosc
mocno zakurzony wewnatrz (mam rozwalona obudowe), przeczyscilem karte,
wiatrak i styki - bez rezultatu.

- trzecia mysl - cyrkulacja powietrza w obudowie - brak takowej ;) temp cpu
i mobo w normie

Najgorsze jest to, ze w wawie mieszkam od niedawna i nie mam za bardzo od
kogo pozyczyc zasilacza/grafiki/mobo zeby przetestowac co jest nie tak...
Co byscie zrobili na moim miejscu? Komputer dziala stabilnie poza tym co
opisalem wyzej.

pozdr
Piotr