Re: Ograniczenie zuzycia energii elektrycznej.

Autor: LPoD <chaker_at_pfff.irc.pl.wytnij.pfff>
Data: Sun 10 Dec 2006 - 16:03:48 MET

Adamos wrote:

> Bede wdzieczny za porady, przy okazji zapytam ile w/w sprzet "ciagnie" z
> sieci w przyblizeniu ???

Ja też doradzę Ci zakup starego kompa na serwer.
Ja mam jakiegoś Celerona 366MHz ze 128MB ramu (kartę graficzną wyjąłem
po zainstalowaniu systemu), który funkcjonuje jako router Wi-fi do
rozdzielania łącza, a przy okazji, jak muszę ściągnąć coś większego (np.
obraz płytki z Linuksem ;P), to zapuszczam na nim amule/azureusa. Stoi
na Debianie i jest bardzo stabilny.
Na procku jest pasywne chłodzenie, z zasilacza (jakiś stary Codegen
300W, ale podejrzewam że 150-200W by wystarczył spokojnie) wydłubałem
wiatrak, tak że hałas pochodzi jedynie od dysku. Z doświadczenia wiem,
że takie rozwiązanie sprawdza się doskonale (korzystam z czegoś takiego
od ponad roku).
Stary laptop to chyba też niezła opcja, choć niekoniecznie tańsza.

        ch.