Re: odbicie partycji systemowej

Autor: Aikus <aikus_at_wypat.ze.spamem.maupapocztakropkafm>
Data: Sun 10 Dec 2006 - 12:23:22 MET

eth_0 wrote:

> Symantec Norton Ghost?

To jest narzedzie platne i niestety dosc drogie (choc oczywsicie godne
polecenia).
ZTCW jest duzo windowsowych darmowych/trialowych programow, ktore to
zrobia, a ze swej strony polecam Linuxowy program partimage (ktory tak
naprawde jest nakladka na kolejne programy: dd, scp, tar, gzip, bzip2).
Partimage generalnie sluzy do robienia imidzy partycji. Jesli interesuje
sie poprostu skopiowanie patycji na druga to glownie chodzi Ci o dd.
Nie wiem tylko, czy MBRa nie bedziesz musial poprawic, ale to ZTCW
bardzo prosto sie robi plytka instalacyjna XPka (konsola odzyskiwania,
polecenia fixboot i fixmbr).
Acha i jeszcze jedno: Nie wiem jak dd traktuje partycje NTFSowe, ale
partimage dziala w 100%. Co prawda krzyczy, ze "Current NTFS support is
experimental" ale pod warunkiem, ze przed robieniem imidza
zdefragmentujesz partycje to mozesz byc pewien, ze wszystko sie uda.
No i kolejny warunek - partycja docelowa musi miec rozmiar taki sam lub
wiekszy jak partycja zrodlowa.
Testowane kilka tysiecy razy:-)

--
Pozdrowienia!